شهیـــد سیــد غلامــــرضا «جعفر» فــــرزانه

بسیج مسجد کاظمبیک بابل
شهیـــد سیــد غلامــــرضا «جعفر» فــــرزانه

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سیــد غلامرضا «جـعـــفر» فــــرزانه از بسیجیان پایگاه علی بن ابیطالب ع مسجد کاظمبیک بابل است که به همت اعضای واحد دانش آموزی این پایگاه پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سید رضا
تاریخ تولد : 1333/9/20
تاریخ شهادت : 1361/2/10
محل تولد : بابل
گلزار معتمدی بابل
نحوه شهادت :
محل شهادت : بیت المقدس

بایگانی

آخرین مطالب

زندگی نامه

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ

بسم تعالی

 

 

زندگینامه شهید غلامرضا فرزانه

 

 

شهید غلامرضا فرزانه در 20 آذر سال 1333 در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود.و دوران تحصیلات خود را با موفقیت گذراند.

 

 

شهید عزیز در سن16 سالگی از مبارزات پرشور امام خمینی آگاهی یافته و از آن تاریخ با آشکار ساختن مخالفت خود علیه رژیم فاسد و آمریکایی پهلوی،مرحله ی دیگیری از زندگی خود را آغاز کرد.او در تمام فرایض دینی کوشا بوده و در مجالس مذهبی شرکت فعال داشته و هرگاه به خانه میامد و سفره ناهار پهن و غذا آماده بود و از او می خواستند که ابتدا غذا را تناول کند میگفتند که شما به من کاری نداشته باشید اول نماز خود را میخوانم و سپس غذا را میخورم.

 

 

و مسئله عبادت را مقدم بر هر چیزی میدانست.پس از اخذ دیپلم به خدمت سربازی احزاز شدند و در جزیره خارک قسمت نیروی هوایی مشغول خدمت شدند و در طول مدت خدمت در سربازی بیپشتر اوقات از فرامین و دستورات بی مورد و مخالفت با اسلام افسران،در پایگاه سر پیچی میکرده است به طوری که چندین بار او را باز داشت و زندانی کرده اند تا بتوانند او را تحت فرمان در آورند و خدمت سربازی او حدود چند ماه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران مانده بود به پایان رسید.

 

 

شهید فرزانه همیشه در خانه به برادران و خواهران خودش  نصیحت می کرده که سعی کنیم با دیده بصیر تقلید کنیم و مکتب اسلامم را بهتر بشناسیم و اگر ما خود و اسلام  را ضعیف بشماریم جنایت کاران سوء استفاده میکنند و مارا استثمار مینمایند.

 

 

شهید در برخورد با دوستان و مردم از روحیه خوب و شاداب بر خور دار بوده است.پس از اتمام خدمت سربازی همگام با امت،به پا خاسته و گوش به فرمان امام امت فعالیت فراوانی را در امر سرنگونی رژیم دست نشانده شاه داشته است و در تمام تظاهرات(ضد استعماری و راهپیمایی های ضد شاهی)قبل از انقلاب شرکت فعال داشته و بعد از پیروزی انقلاب چندین ماه در شهربانی و ژاندارمری برای حراست از انقلاب خدمت کرده و پس از آن در کمیته انقلاب اسلامی ادامه فعالیت داده اند.

 

 

برادر شهیدمان چون عشق به اسلام و امام و انقلاب اسلامی داشت هیچ توقع مالی نداشته است.

 

 

شهید فرزانه سپس در جنگ های نامنظم گروه شهید چمران ادامه فعالیت داده و سپس به خانه برگشت و دوباره از طرف بسیج مسجد کاظمبیک بابل در فروردین سال61 به جبهه اعزام شد و در حمله بیت مقدس شرکت داشته در نزدیکی های پادگان حمید به آرزوی دیرینه خود رسید و به شهادت نائل آمده است.

 

 

 

(یادش گرامی و یادش مستدام باد)

 

 

۹۴/۰۴/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی